The Flip Flop!

Dags att köpa nya flipflops? Förra veckan var jag och inhandlade ett par av "The Flip Flop" hos Life och jag kan bara säga att jag är mer än nöjd! Först var jag lite skeptisk till förhöjningarna i sulan men allt eftersom blev de mjukare och man blev inte lika trött i fötterna. Frukta dem inte när du provar dem i affären!
 
Och varför skriver jag om detta inköp här av alla ställen? Jo, jag har nog aldrig hört talas om miljövänligare flipflops. 99 % av allt spillmaterial i fabriken återanvänds och undersulan är gjord av återvunna bildäck. Innesulan är gjord av ett EVA-material som är 25 % återvunnet material. Jag brukar tycka att alla dessa finurliga saker produkter förpackas i är ren bullshit men hållaren till The Flip Flop är helt gjord av återvunnet material. Det enda negativa med dessa är att de produceras i Indonesien (en bit bort..) men å andra sidan kanske man får offra en kort transport för i övrigt miljövänliga aspekter. 
 
The Flip Flop går att köpa på deras hemsida eller i Life-butiken. Passa på att ta en kik i Lifebutiken, när jag köpte mina var det specialpris (99:-)!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0