Bönsallad med mango

Idag tänkte jag vara lite busig och låna en bild! Min blev lite brutal då jag i princip mosade bönorna i ren stress. Men tro mig, jag har smakat detta och det talar för sig själv. Dretgôtt som vi värmlänningar säger. 
 
Tips: Gillar du, precis som jag, inte rucola går den utan problem att bytas ut till färsk spenat. 
 
4-5 personer
8 dl kokta svarta bönor (250 g som torkade)
1 röd lök
4 plommontomater
1 röd paprika
2 avokado
1 mango
2-3 msk färsk koriander
150 g rucolasallat
275 g majskorn

Dressing
1 vitlöksklyfta
1 liten röd chili
2 msk limesaft
0,5 dl olivolja

Tillagning
  • Hacka lök. Skär tomat, paprika, mango och avokado i småbitar och blanda tillsammans med rucola­sallat, bönor, majs och koriander i en skål.
  • För att göra dressingen, pressa vitlök och finhacka chili. Lägg alla ingredienser i en skål. Vispa ihop det och häll dressingen över salladen. Blanda väl.


//Sofi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0