Foliebakade haricots verts (med eventuella tillbehör)

Här kommer det, något försenade, inlägget om foliebakade haricots verts (min kamera blev nämligen helt kaputt i fredags)! Detta är egentligen mitt allra godaste fiskrecept, jag brukade göra detta med lax, men idag slängde jag i quorn istället. Det finns nog ingen människa som tror att man blir mätt på endast haricots verts, hoppas jag iallafall .. Det är en smaksak om det fungerar med quorn eller inte, själv älskar jag det! Annars funkar det bra som tillbehör. 

1 portion
2 nävar haricots verts
1/2 citron
2 matskedar pesto
havssalt
ev 2 quornfiléer (eller fisk om du har sånadär konstiga middagsgäster)
 
Tillagning
  • Sätt ugnen på 200 grader. 
  • Riv av en bit aluminiumfolie, ca en halvmeter, och lägg en näve haricots verts i mitten. Ringla över saft från citronen och strö över en nypa havssalt. 
  • Lägg eventuellt en quornfilé tvärs över haricots vertsen och kleta på en klick pesto (har ni inte på quorn lägger ni peston direkt på)
  • Knyckla ihop till ett paket och lägg in i ugnen i 15-20 minuter. Servera med potatis. 


//Sofi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0