Kantarellpaj

Det här är ett underbart gott recept som funkar väldigt bra om man äter LCHF. Jag gjorde detta utan pajbotten, men det vart lika gött det. Vill man göra pajbotten används detta som fyllning. Tyvärr har jag ingen bild att visa denna afton, mestadels pga att min kära broder fick ta ut den ur ugnen då min hockeyplikt kallade. Jag är dock lite glad att det inte finns någon bild, för den blev bränd och inte särskilt vacker.
 

4 personer, ca 40 min
2 dl grädde
Kantareller, så mycket du vill.
8 dl riven ost
Peppar
Salt
8 ägg
 
Tillagning
1. Stek kantarellerna i ett par min.
2. Samtidigt som du steker kantarellerna vispar du ihop ägg, grädde och ost. Ha i salt och peppar.
3. Lägg kantarellerna i blandningen.
4. Smörj en pajform.
5. Lägg allt i pajformen.
6. Grädda i ugnen i ca 30-35 min. Ytan skall ha fin färg och själva "pajen" får inte vara rinnig.
7. Ät och njut!
 
// Sandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0