Spagetti med tofusås

Detta lättlagade recept hittade jag på allas.se och jag tycker att det var väldigt gott även fast jag inte är ett så stort fan av tofu. Smaken av tomat, lök och kryddor tog helt klart övertaget i rätten. Jag fick till kryddningen perfekt och det var dessutom mycket mättande!  
 
4 portioner, ca 20 minuters tillagning
 
300 gram spagetti ev. fullkorn
1 gul lök
1 msk rapsolja
400 g hela tomater (funkar lika bra med krossade tomater vilket jag använde)
1 vitlöksklyfta
salt, peppar, basilika
250 g marinerad tofu (jag använde mig av 140 g vilket räcker gott och väl)
parmesanost
 
Tillagning
  • Koka pastan.
  • Hacka den gula löken och fräs den i rapsolja. Tillsätt burken med hela tomater och krossa dem med en sked. Pressa i vitlöken och tillsätt salt, peppar och basilika. Låt koka i några minuter.
  • Skär den marinerade tofun i halvstora tärningar och blanda i såsen.
Servera med riven parmesanost och eventuellt någon sallad som rucola. 
 
 
 
// Jennifer


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0