Min allra första gurka!

Att odla sina egna grönsaker är något jag verkligen kan rekommendera. Dels är det otroligt gott men självklart även tusen gånger miljövänligare än att köpa i affären. Istället för att ett gigantiskt fartyg ska ta med sig dina grönsaker från andra sidan världen behöver du bara gå några steg och hämta dem själv.
 
Gurka är bland de lättaste grönsakerna man kan odla och det passar superbra att ha i till exempel tsatsiki till indiska grytor (jag vet, tsatsiki är inte indiskt men det är gott till ändå .. ). Jag behövde bara vänta några veckor innan jag kunde plocka med mig den här godingen från växthuset och mer är det på gång!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0